هر آنچه بخواهید از سیر تا پیاز

تصاویر و کلیپ باحال ، موزیک ، دانستنی و داستان ها و اطلاعات جالب و آموزنده

هر آنچه بخواهید از سیر تا پیاز

تصاویر و کلیپ باحال ، موزیک ، دانستنی و داستان ها و اطلاعات جالب و آموزنده

چگونه مغز اطلاعات را نگه میدارد ؟

    

        نگهداری اطلاعات ، یادآوری است و کاملا در ارتباط با یادگیری می باشد. روانشناسان در توضیح اینکه چگونه افراد به یاد می آورند و چرا بسیاری از چیزهایی را که یاد می گیرند، فراموش می کنند ، تلاش های فراوانی نموده اند . کسی تابحال نتوانسته پاسخ تمام سوالات را پیدا کند . باساس یک نظریه ، عقیده براین است که وقتی شخص چیزهایی را یاد میگیرد ، یک تغییر فیزیکی روی داده و نشانه و اثر آن در مغز وی به جا میماند. همچنین تصور می شود که خاطرات یا نشانه های

چیزهایی که در مغز باقی می مانند به مرور زمان محو می شوند .

  نحوه احساس شما در رابطه با یک تجربه خاص نیز می تواند در بخاطر سپردن یا فراموش کردن آن تعیین کننده باشد . به ظور کلی افراد آماده فراموش نمودن خاطرات ناخوشایند و به خاطرسپردن مسایل مطلوب می باشند .

   مغر می تواند وظایف مختلفی را یاد بگیرد . مغرهایی که تکامل بهتری یافته اند، وظایف پیچیده تری را برعهده گرفته و درمغزهای ساده ، یادگیری بسیار ابتدایی تر است . مغر انسان در مقایسه با تمام جانداران بیشترین قدرت یادگیری را دارد .

ولی اطلاعاتی را که ما آن ها را خاطره مینامیم ، مغز چگونه و در کجا نگهداری میکند ؟ همانطور که گفته شد دانشمندان هنوز نتوانسته اند جواب کاملی برای این سوال پیدا کنند .در مغز انسان نواحی کورتکس وجود دارد. کورتکس سطح پیچ خورده و چین دار بزرگترین قسمت مغز ، یا مغز پیشین می باشد . هنگامی که این نواحی به وسیله امواج الکتریکی ضعیف تحریک می شوند ، تجارب گذشته برای شخص تجدید خاطره می شود . این تحریکات مغز را وادار میکند تا تجاربی را که از گذشته در آن انبار شده اند ، دوباره ظاهرنماید و چنین استنباط می شود که صدمه به نواحی خاصی از مغز ، منجر به ازدست دادن حافظه می شود .

  بعضی از دانشمندان عقیده دارند که نگهداری اطلاعات یک عملکرد شیمیایی است و سلول های عصبی فرد ، اطلاعاتی را در خود نگه می دارند . سایردانشمندان معتقدند که حافظه بعضی از تغییرات دایمی در ساختمان اعصاب می باشد. ولی به هرحال ، حافظه هنوز به صورت یک معما بافی مانده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.